
Meta’nın hızla büyüyen sosyal platformu Threads, kullanıcı deneyimini geliştirmek için yeni bir adım atıyor. 400 milyondan fazla kullanıcıya ulaşan uygulama, artık belirli konular etrafında daha anlamlı ve düzenli sohbetlerin yapılabileceği Topluluklar (Communities) özelliğini test etmeye başladı. Bu yenilik, kullanıcıların sadece ilgilendikleri konulara odaklanarak, ortak ilgi alanlarını paylaşan insanlarla bir araya gelmesini amaçlıyor.
Threads, topluluklar özelliğiyle daha odaklı sohbetlere yöneliyor
Meta, bu özelliği basketbol, televizyon veya teknoloji gibi konularda benzersiz fikirlerinizi paylaşabileceğiniz rahat alanlar olarak tanımlıyor. Threads’in konu etiketlerine dayalı mevcut sisteminin bir evrimi olarak nitelendirilebilir. Şirket, bu kapsamda şimdiden NBA Konuları, Kitap Konuları ve Teknoloji Konuları gibi popüler alanlarda 100’den fazla topluluk oluşturmuş durumda.
Threads toplulukları, uygulamadaki mevcut konu akışlarına benzer bir yapıya sahip olmasına rağmen bazı önemli farklılıklar içermektedir. Meta’nın açıklamasına göre, topluluk akışlarındaki gönderiler kullanıcıya daha ilgili içerikleri öncelikli olarak gösterecek şekilde sıralanacak. Bu da, rastgele etiketlenmiş paylaşımların önüne geçilerek daha düzenli ve anlamlı tartışma atmosferleri yaratılmasını sağlayacaktır.

Ayrıca kullanıcılar, topluluk içindeki etkileşimlerini daha eğlenceli hale getirecek özel emojilerle destekleniyor. Örneğin, NBA Threads topluluğunda bir gönderiyi beğendiğinizde karşınıza basketbol topu emojisi çıkıyor.
Meta, topluluklarda yer alan önde gelen seslerin görünürlüğünü artırmak için yeni bir sistem de sunmaktadır. Buna göre, tanınmış kişiler veya etkili içerik üreticiler, profillerinde mavi rozetlerle öne çıkarılacaktır. Bu durum, hem içeriklerin güvenilirliğini artırmayı hem de topluluklarda daha aktif ve nitelikli tartışmaların oluşmasını hedeflemektedir.